logo

Wyjazd na Maltę PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
środa, 13 października 2010 09:01

Samolot szybko wzniósł się ponad chmury. Czasami przez okno samolotu widać w dole plamki pól, szczyty gór, jeziora, rzeki. Lecimy na Maltę. Zaraz po wyjściu z samolotu odczuć i  dostrzec można było egzotykę wyspy - wszechobecny upał, palmy daktylowe i architektura, jakże inna od naszej.

Na lotnisku czekali już na nas skauci z Zebbug ( czyt.Żebbusz ) i razem pojechaliśmy do ich siedziby na obrzeżach miasta. Pierwsze chwile na wyspie wzbudziły zachwyt. Miejscem naszego pobytu byla siedziba skautów z Zebbug. Spory budynek z kmienia z płaskim dachem ( widać tu wpływy architektury arabskiej), oraz zaplecze kuchenne i sanitarne.

Przed nami kilka dni zwiedzania, plażowania oraz spotkań.

Już pierwszego dnia wieczorem pojechaliśmy z naszymi gospodarzami nad morze. Mimo późnej pory wszystko było otwarte. Następnego dnia rozpoczęliśy zwiedzanie wyspy. Dowiedzieliśmy się, że na Malcie jest 365 kościołów. Wszędzie widoczne są przy drzwiach wejściowych figurki i płaskorzeźby świętych. Również w autobusach, które niewątpliwie stanowią atrakcję turystyczną widnieją obrazki przedstawiajace Jezusa, Marię i świętych, a w niektórych z nich kierowcy umieścili małe kapliczki. Dookoła wszystko jest zbudowane z kamieni, domy, ogrodzenia, mury, fontanny, a roślinności jest niewiele. Prym wiodą kaktusy (opuncje) i drzewa oliwne.

Widoki jakie możemy podziwiać są wyjątkowe, ale upał niestety nie pozwala zapomnieć o sobie. W słońcu jest chyba ponad 40 stopni. I nareszcie upragniona wizyta nad morzem. Kąpiel w morzu lagodzi trochę upał.

Aby jechać w odleglejsze zakątki wyspy musielismy za każdym razem jechać do Valletty – stolicy Malty, skąd odjeżdżały autobusy we wszystkich kierunkach. Nasi gospodarze zaproponowali nam byśmy pojechali na piaszczystą plażę Blue Bay, gdzie spędzilismy cały dzień, a pod wieczór zostalismy zaproszeni do pobliskiej bazy skautowej na grilla. Mimo dłuższego oczekiwania na organizatorów, wieczór był miły i sympatyczny. Mielismy okazję poznać innych liderów oraz skautów.Zwiedzilismy kilka miejscowości takich jak Mosta, Sliema, Vallettą, Zebbug, Victorię (Rabat). Dwa dni przeznaczyliśmy na pobyt na sąsiedniej wyspie Gozo, którą zwiedzilismy z piętra odkrytego autokaru wycieczkowego. Widoki wyjątkowe mimo upału. Zatrzymalismy się nad morzem aby zobaczyć formację skalną nazwaną Azure Window. Na nocleg zostaliśmy zaproszeni do bazy skautowej w Victorii – stolicy Gozo. Drugi dzień przeznaczyliśmy na całodniowy wyjazd na wyspę Comino, gdzie dopłynęliśmy niewielkim stateczkiem. Comino słynie z Blue Lagoon, dokąd zmierzają wszystkie wycieczki. Każdy chce się wykapać w tej przepieknej lagunie o turkusowo przejżystej wodzie. Po powrocie na Maltę, zostaliśmy zaproszeni na Dzień Niepodległości, gdzie mielismy okazję poznać sekretarza premiera Malty, który zaprosił nas do odwiedzenia siedziby  premiera. Niestety  nasza wizyta dzień później została odwołana.

Bardzo ciekawym punktem naszego pobytu na Malcie była wycieczka do wioski rzemieślników. Moglismy tam zobaczyć pracę w niewielkich hutach szkła, podziwialiśmy wyroby kowali. Ale najpiekniejsze okazaly się wyroby szklane oraz ceramiczne. Wszystko to można było zakupić w tamtejszych sklepikach z pamiątkami. Ceny na niektóre wyroby rzemieślnicze były umiarkowane.

Jeszcze wizyta w Vallettcie i ostatnie zakupy. Autobusem linii 88 wracamy do bazy aby się spakować i  z naszymi przyjaciólmi z Malty zasiąśc do wspólnego posiłku. Rano wylot do Polski.

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar

Afrikaans Arabic Belarusian Bulgarian Chinese (Traditional) Czech Dutch English Finnish French German Greek Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Portuguese Romanian Russian Slovak Spanish Swedish Turkish Ukrainian Welsh

Archiwum wiadomości

Archiwum

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Free Joomla 1.5 Theme, cc top level domain. Valid XHTML and CSS.